ישנם הבדלים בין מועדוני לקוחות של חנויות שונות ולכן לפני שנדבר על מועדון לקוחות ויתרונותיו, בואו ננסה רגע להבין את הצרכים של הלקוח. לכל חנות יש את תחום העיסוק שלה ובהתאם לכך סוג הלקוחות והצרכים השיווקיים של החנות. לחנויות מתנות וכלי בית ישנם צרכים שיווקיים שונים מאשר חניות אחרות, לחנויות מתנות וכלי בית יש את סוג הלקוחות המיוחד שלהן וכמו כן הן מאופיינות בעונתיות גבוהה מאוד. למשל תקופות חגי תשרי ותקופת האביב (לקראת פסח) , אלה תקופות הידועות בזכות הביקוש הגבוה למתנות וכלי בית.
בתקופת טרום החגים, בה החנויות העוסקות במכירת מתנות וכלי בית נהנות מפריחה ושגשוג הן מחפשות דרכים להגדיל את המכירות ולמקסם את הרווחים. לשם כך הן משקיעות כספים בפרסום ועורכות מבצעים שונים במטרה להגדיל את המכירות. בתקופות אלו ישנו ביקוש גבוה למתנות וכלי בית, כלומר האנשים מגיעים לחנויות עם כוונה לקנות – אנחנו רק רוצים שהם יקנו אצלכם ולא אצל המתחרים.
ישנן גם תקופות חלשות יותר במהלך השנה, תקופות בהן הביקוש יורד וישנן פחות מכירות. גם בתקופות אלו החנויות יוצאות במבצעים על מנת למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות. בתקופות החלשות חשוב להשקיע בלקוחות הנאמנים שחוזרים שוב ושוב לקנות אצלכם בחנות. כמו כן יש לחסוך בהוצאות ולכן חשוב לנצל בחוכמה את תקציבי הפרסום. מוטב לכם להשקיע בשיווק לקהל בעל הסיכוי הגדול ביותר לבצע קנייה.
אלו הם תמצית הצרכים של חנויות ורשתות המוכרות מתנות וכלי בית. זוהי הנקודה בה אנו נכנסים לתמונה עם ניהול מועדוני לקוחות.