סימפלי קלאב גאה להציג Case Study בנושא מועדון הלקוחות של טסקו Tesco, הצלחה שמשנה את כללי המשחק

מועדון הלקוחות של Tesco: מה ניתן ללמוד ממובילת התחום?

יוליה פרוימן

יוליה פרוימן

מנהלת מכירות ופיתוח עסקי בסימפלי קלאב

טסקו, אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות בעולם, הפכה את מועדון הלקוחות שלה לאחד מהכלים המרכזיים בחיזוק נאמנות הלקוחות והגדלת הכנסותיה.

המועדון, המכונה Tesco Clubcard, מהווה דוגמה מופתית לאופן שבו מועדוני לקוחות יכולים לשנות את כללי המשחק בשוק התחרותי של הקמעונאות.

 

מהו מועדון הלקוחות של טסקו?

Tesco Clubcard הושק בשנת 1995 ומאז הפך לאחד ממועדוני הלקוחות המצליחים והמשפיעים ביותר בעולם. המועדון מבוסס על עקרון פשוט אך יעיל: כל קנייה בסניפי טסקו מעניקה ללקוחות נקודות שניתן לצבור ולהמיר להטבות, הנחות, ושירותים שונים.

 

איך המועדון עובד?

כל לקוח שמצטרף למועדון מקבל כרטיס אישי או אפליקציה, שבהם הוא יכול לצבור נקודות בכל קנייה. הנקודות נצברות ביחס ישיר לסכום הקנייה, ומדי פעם טסקו מציעה מבצעים מיוחדים שמעניקים נקודות כפולות או משולשות על מוצרים מסוימים. את הנקודות ניתן להמיר לשוברים לרכישת מוצרים בטסקו או לשימוש במגוון רחב של שירותים ושותפים מחוץ לרשת, כמו מסעדות, קולנוע, וחברות תיירות.

הטבות מותאמות אישית

אחד מההיבטים המרשימים של מועדון הלקוחות של טסקו הוא השימוש בדאטה כדי להציע ללקוחות הטבות מותאמות אישית. באמצעות ניתוח הרגלי הקנייה של כל לקוח, טסקו יכולה להציע לו קופונים והנחות על מוצרים שהוא נוהג לרכוש באופן תדיר, מה שמחזק את תחושת ההערכה והקשר האישי עם הלקוח.

 

מועדון הלקוחות של טסקו כמנוע צמיחה

הצלחת מועדון הלקוחות של טסקו אינה מסתכמת רק בנאמנות הלקוחות. טסקו השכילה להפוך את Clubcard למנוע צמיחה אסטרטגי. הנתונים שנאספים ממועדון הלקוחות משמשים את החברה בקבלת החלטות עסקיות ובשיפור השירות והמוצרים שהיא מציעה.

בנוסף, טסקו משתמשת במועדון הלקוחות כדי למשוך לקוחות חדשים ולהגביר את נאמנות הלקוחות הקיימים. הטבות ייחודיות לחברי המועדון, לצד קמפיינים ממוקדים, גרמו לעלייה מתמדת במספר החברים במועדון והגדילו את כמות הקניות הממוצעת של חברי המועדון.

 

מבט לעתיד

מועדון הלקוחות של טסקו ממשיך להתפתח ולהתאים את עצמו לצרכים המשתנים של הלקוחות. החברה משקיעה בטכנולוגיות חדשות שמאפשרות שיפור נוסף של חוויית הלקוח, כולל שימוש באפליקציות ובפלטפורמות דיגיטליות מתקדמות לניהול הנקודות וההטבות.

לסיכום:

מועדון הלקוחות של טסקו הוא סיפור הצלחה שמדגים את הכוח העצום של מועדוני לקוחות בניהול קשרי לקוחות ובהגדלת ההכנסות. באמצעות שילוב חכם של טכנולוגיה, דאטה, ושירות אישי, טסקו מצליחה לשמר את מעמדה כמובילה בתחום הקמעונאות ולספק ערך מוסף ללקוחותיה.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ונשמח לצעוד קדימה, יחד איתכם, למקומות הכי טובים שיש! 

/ 5.