כיצד מועדון לקוחות מגדיל את הכנסות העסק?
"יש לך כרטיס מועדון?", משפט שכבר מזמן נשמע עניין שבשגרה. כרטיסי מועדון משרתים כמובן את הלקוח, ומזכים אותו בשורה של הטבות, אך חשוב לזכור, כי לא רק הלקוח נהנה ממועדון לקוחות. בעלי העסקים מפיקים מכך תועלות רבות, המסייעות בסופו של דבר להגדלת ההכנסות בעסק בצורה משמעותית ביותר.
מאת: שי גולן
שיווק… שיווק… – שימור!!
שיווק – המילה שמעסיקה יום וליל כל בעל עסק. בין אם אתה בעל רשת אופנה, רשת פארמה, חנות צעצועים, מספרה או כל עסק אחר – הצורך לשווק את העסק, כדי להגדיל את הרווחים נמצא שם תמיד. כסף רב מושקע בשיווק עסקים: פרסומות באמצעי התקשורת, שיווק אתר האינטרנט, הפצת עלונים – הכל למען השיווק – הכל עולה לך הרבה כסף.
מסתבר שיש דרך טובה יותר להגדלת הכנסות בעסק – מועדון לקוחות! מועדון לקוחות נותן את המענה המושלם לשימור לקוחות העסק, ומתמקד בקהלי יעד ספציפיים, שכבר ביקרו בבית העסק, ואם נדע לשמר אותם כראוי, הם ישובו לבקר ולקנות שוב ושוב.
שימור לקוחות דרך מועדוני לקוחות הוא דרך יעילה יותר משיווק לצורך הגדלת הכנסות העסק. מועדון לקוחות נותן ערך מקניה לקניה, ומביא למצב שהלקוח יוצא מהחנות עם הטבה של כסף לרכישה עתידית בחנות. אין ספק, כי לקוח שיודע שבפעם הבאה שיבקר בחנות, יוכל לממש את הכסף הזה – יגיע לחנות שוב , כי זה פשוט משתלם לו. מכאן הדרך להגדלת הרווחים קצרה.
מועדון לקוחות - כך תמנעו תחרות
מועדון לקוחות משתמש בכלים שונים ויצירתיים ליצירת הטבות לקהל לקוחותיו. הכלי היעיל ביותר מתבסס על תוכנית נאמנות, המאפשרת צבירת כספים למימוש בפעם הבאה, בה הלקוח יזדקק לרכוש מוצר מאותו בית עסק. עכשיו, דמיינו לעצמכם, שקניתם בושם באחת מרשתות הקוסמטיקה, וכחברי מועדון לקוחות קיבלתם הטבה של 50 ₪ על כל קנייה, שתבצעו ברשת הזו בחודשים הקרובים. הרי ברור לכל, כי בפעם הבאה שתזדקקו לאיזה שהוא מוצר קוסמטי, לא תחשבו פעמיים, ולא תפזלו לעבר המתחרים. יש לכם 50 ₪ מתנה, כסף אמיתי למימוש, ואתם תממשו אותו באותה רשת בה אתם חברים במועדון הלקוחות. אם כך, מניעת תחרות היא דרך יעילה להגדלת הכנסות העסק דרך שימור הלקוחות בצורה חכמה.
בידול? – מועדון לקוחות עושה לכם את זה
אחד מהמרכיבים המשפיעים על הכנסותיו של בית עסק הוא האופן בו הוא מוצג ומבודל משאר העסקים בתחומו. כל חברה לייעוץ עסקי תוכל לומר שעסק שמפעיל מועדון לקוחות, נתפס כעסק מכובד ובעל גרעין לקוחות נאמן. אנשים אוהבים להוציא כספם במקומות, שידועים כעסקים המתנהלים בצורה אמינה, עדכנית ומכובדת. הם מוצאים לנכון לבקר מדי פעם בעסק כזה, כיוון שהוא נצרב בתודעתם כאיכותי ומיוחד. רוב הביקורים יסתיימו בקופה ברכישה חדשה.
מועדון לקוחות ושווי העסק שלך
בדקו כמה העסק שלכם יכול להרוויח בעזרת מועדון לקוחות
מועדון לקוחות, כאמור, משפיע מאד ומגדיל את היקף הרווחים לכל בית עסק. אבל מועדון לקוחות משמעותי מאד גם לגבי אומדן שווי העסק. במידה ותרצו ביום מן הימים למכור את העסק, הרי שערכו של בית עסק בעל מאגר לקוחות נאמן יהיה גדול יותר מעסק שאין ברשותו מאגר שכזה.
במסגרת תפעול מועדון לקוחות מקבל בית העסק נתונים עדכניים וסטטיסטיקות שוטפות על היקף הלקוחות החברים במועדון, תדירות הביקורים והרכישות שלהם בבית העסק ועוד. נתונים אלו מאפשרים שקיפות מלאה מול רוכשים פוטנציאלים של העסק, וללא ספק שמועדון לקוחות מעלה את קרנו ושוויו של העסק בעיני אותם רוכשים.
לסיכום, אין ספק כי בולטת תרומתו הגדולה של מועדון לקוחות לכל בית עסק לצורך שימור לקוחותיו, ועל ידי כך הגדלת נתח הרווחים ממכירות. בית עסק בעל מועדון לקוחות נחשב מקצועי, אמין ועדכני.
מועדון לקוחות המתופעל בידי חברה מקצועית, יגדיל את תדירות הקניה של הלקוח, ירחיב את היקפי הרכישה, ויביא לנאמנות הלקוח. כל זה שווה לבעל העסק כסף. הרבה כסף.
/ 5.