מועדון לקוחות – חוג הלקוחות הקבועים של בית העסק (customer club)
תוכנית נאמנות – הבטחת נאמנות הלקוחות בעזרת פניה אישית יותר לטעם הלקוח הכוללת הטבות, שיתוף ומידע.
פילוח שוק – קביעת שוקי מטרה והעדפות של שוקי מטרה
פילוח לקוחות – זהו כלי להגברת נאמנות הלקוחות. הרציונל הוא שפעולות שימור אחידות מול כלל הלקוחות הקיימים עלולות להחטיא, שכן, כמו בכל נושא אחר בשיווק, הלקוחות אינם אחידים ורק ההתייחסות שיווקית-שימורית מבודלת תביא לתוצאות משמעותיות, לפיכך, מומלץ לפלח לקוחות נאמנים ונוטשים בצורה נכונה ומדויקת.