מילון מושגים - הגדרות

לקוח – צרכן, קונה, מקבל שירות, קליינט, קניין

מועדון לקוחות – חוג הלקוחות הקבועים של בית העסק (customer club)

תוכנית נאמנות – הבטחת נאמנות הלקוחות בעזרת פניה אישית יותר לטעם הלקוח הכוללת הטבות, שיתוף ומידע.

פילוח שוק – קביעת שוקי מטרה והעדפות של שוקי מטרה

פילוח לקוחות – זהו כלי להגברת נאמנות הלקוחות. הרציונל הוא שפעולות שימור אחידות מול כלל הלקוחות הקיימים עלולות להחטיא, שכן, כמו בכל נושא אחר בשיווק, הלקוחות אינם אחידים ורק ההתייחסות שיווקית-שימורית מבודלת תביא לתוצאות משמעותיות, לפיכך, מומלץ לפלח לקוחות נאמנים ונוטשים בצורה נכונה ומדויקת.

Gift card – כרטיסי מתנה נטענים

prepaid – תשלום מראש על עיסקאות עתידיות

שיטות ליצירה ושמירה על קשר עם הלקוחות:

  • S.M.S – מסרון הנשלח לטלפון הנייד ומופיע כהודעת טקסט
  • דוא"ל – הודעה אלקטרונית המועברת ממחשב למחשב דרך רשת שרתים. ניתן לשלוח דואר אלקטרוני בפורמט טקסט פשוט או HTML וניתן לצרף להודעת דואר אלקטרוני גם קבצים.
  • Newsletter – ניוזלטר – עלון חדשות אלקטרוני, הניתן לשליחה כקובץ מצורף או כדף HTML ובו מידע פרסומי ספצפי או כללי ללקוח.
  • דואר ישראל – הוא אמצעי להעברת טקסט או כסף או משלוח דרך מכתב או חבילה.כל דבר הנשלח בדואר הוא דבר דואר. את הדואר מחלק הדוור.

/ 5.