מאמרים

מועדון לקוחות, למי זה מתאים?

חנויות הלבשה והנעלה, מסעדות, חנויות אופטיקה, מוצרי מחשב, מוסכים, פארמה….עבור כל בית עסק קטן בינוני או גדול מרכיב השיווק הוא יקר, ומהווה נטל כבד בעוגת התקציב. מסתבר כי מועדון לקוחות הוא כלי לשימור לקוחות, שמניב הגדלת הכנסות באופן משמעותי. הוא זול יותר משיווק, ונותן ערך מוסף גדול יותר לכל עסק.

מועדון לקוחות – כדאי לכולם

אז מי צריך מועדון לקוחות? רוב העסקים. הקמת מועדון לקוחות, מאפשרת לבעל עסק ניהול מאגר לקוחות נאמן, בידולו מהמתחרים, מניעת תחרות, מיתוג העסק כמכובד ואמין – כל אלה צפויים להגדיל את הכנסות העסק בצורה בולטת.

אנחנו כבר רגילים למועדוני לקוחות של רשתות הלבשה ואופנה ומסעדות, אך הפופולאריות של מועדוני לקוחות חוצה גבולות ומגיעה לעוד ועוד תחומי עסקים, שמגלים את הסיכוי הגדול להגדלת רווחים באמצעות מועדון לקוחות.

מועדון לקוחות – לראות שש שש…

אחד התחומים המתאים ביותר להפעלת מועדוני לקוחות הוא רשתות וחנויות אופטיקה. מדוע? כי מדובר בתחום מאד מאד תחרותי. חדשות לבקרים אנו רואים פרסומים על הורדת מחירים ברשתות אופטיקה, שהיא בעצם הורדת מחירים וירטואלית. מועדון לקוחות, לעומת זאת, מחלק ללקוחות כסף בעקבות כל רכישה. ההטבה הזו היא תוכנית נאמנות, שתחזיר את הלקוחות לאותה רשת, כדי לממש את הכסף ברכישה הבאה. כך ניתן לנטרל את התחרות הפרועה בתחום האופטיקה, וליצור מעגל לקוחות נאמן ומרוצה.

מי הולך לספא?

רובנו! אתרי ספא הם כיום להיט לבילוי יום או יותר של רוגע וכיף לגוף ולנפש. הנטייה של הקהל בתחום זה היא להחליף בכל פעם את אתר הספא בו יבקרו. החוכמה, אם כן, ליצור מצב בו הלקוחות יפסיקו לבדוק אתרי ספא אחרים, יצביעו ברגליים, ויחזרו שוב ושוב אל הספא שלכם. אין כמו תוכנית נאמנות של מועדון לקוחות להחזיר אותם אליכם שוב. הטענה של כסף צבור לקראת הפעם הבאה שהלקוח ירצה לבלות בספא היא פיתוי, שרוב הלקוחות לא יעמדו בפניו. למה לחפש ספא אחר, כשיש הטבה עתידית שניתן לממש. קיבלו כסף במתנה? יממשו אותו!

מועדון לקוחות – מוסכים זה IN!

בעבר, מוסכים מורשים היו "מלכי העיר". הלקוחות היו חוזרים למוסך המורשה לצורך טיפול או תיקון בין אם היו מרוצים מהשרות ובין אם לאו – פשוט לא היו מספיק חלופות אחרות. כיום המצב השתנה, ובעקבות שינוי תקנוני נפתח שוק המוסכים, ויבואנים יכולים לפתוח מוסכים בכפוף לכמות הרכבים בהם הם מטפלים. וכשאין בלעדיות – יש תחרות. וכשיש תחרות – מועדון הלקוחות ינצח!

מוסכים הם תחום בו הנושא השירותי תופס חלק חשוב בהחלטת הלקוח היכן לטפל ברכב. מועדון לקוחות יפנק את הלקוחות, ישמר אותם, ולא פחות חשוב – הוא עשוי להביא אליו גם את הרכב השני והשלישי במשפחה באמצעות תוכנית הטבות יעילה. מועדון לקוחות מאפשר גם לבעל המוסך לייעל את ניהול הזמן שלו: הלקוחות יפסיקו לבקש עוד הנחות ולהתמקח על המחיר. הם יקבלו הטבות מעצם היותם חברי מועדון לקוחות, ולא יבזבזו את זמנו של המנהל לשווא.

מועדון לקוחות בחנויות צעצועים

תחום חנויות הצעצועים משלב בתוכו מגוון לקוחות מכל הגילאים. מועדון לקוחות של חנויות צעצועים מומלץ שיפנה לאוכלוסיית ההורים, הסבים והסבתות.
לדוגמא- לסבא ולסבתא יש בד"כ יותר נכדים, לעומת כמות ילדים שיש לאב ולאם. לכן בבניית מועדון לקוחות נפנה גם לקהלים המבוגרים יותר, ונתאים את אופי המועדון גם לקהל זה.

אלה היו מספר דוגמאות לתחומי עסקים שיכולים ליהנות משירותיו של מועדון לקוחות, להגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי ביותר ולמנוע כל תחרות מצד עסקים מאותו תחום. כאמור, אין כיום כמעט אף תחום שלא ינצל ביעילות הפעלת מועדון לקוחות. הפתרון הזה הוכיח את עצמו. זה כבר לא סוד.

חייגו 03-9192513 או מלאו את הטופס ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם