היתרונות של מועדון לקוחות בתקופת מיתון
כל בעל עסק לומד תוך זמן קצר שאין די ביצירת מוצר אטרקטיבי, בהקמת מערך פרסום ושיווק יעיל ובהכשרת נותני שירות מקצועיים ואדיבים שינהלו את העסק בפועל והדבר נכון עוד יותר בתקופות מיתון.
בדומה לשווקים אחרים בעולם בתקופה זו, השוק הכלכלי בישראל חסר יציבות ונתון לטלטלות עולמיות אשר משפיעות באופן מיידי על העסקים, ובעיקר על עסקים קטנים ובינוניים הנתונים בתחרות מול רשתות גדולות ומותגים דומיננטיים.
בעל העסק החכם יכול לשרוד תקופות משבר ואף לנצלן כמנוף שיווקי. התנהלות נכונה בתקופת משבר תסייע לבדל אותו מעסקים אחרים, ולמצב אותו מחדש כעסק מעודכן ומוכוון לקוח אשר מתגמל את הלקוחות הבוחרים בו. בצורה זו, העסק יחזק את נאמנותם של לקוחותיו לטווח הארוך גם מעבר לתקופת המיתון. הקמת מועדוני לקוחות היא אחת הדרכים היעילות והאפקטיביות להאצת עסק בתקופת מיתון, וביכולתה להפוך אותו לעסק משגשג.
כיצד תוכל לנצל את הכלי, הקמת מועדוני לקוחות, לשדרוג העסק בתקופות מיתון?
- מועדוני לקוחות משדרים ללקוח המזדמן, אשר פוקד לראשונה את בית העסק שלכם, שאתם גוף מעודכן ונמרץ, המתגמש ומגיב בזריזות לרוח הזמן.
- מועדוני לקוחות יסייעו לכם בשימור לקוחות קיימים וליצור גרעין נאמן של קונים, אשר יבחרו בכם פעם אחר פעם.
- מועדוני לקוחות יאפשרו לכם לקבל מידע רלוונטי ורב-ערך על הלקוחות שלכם ועל הרגלי הקנייה שלהם.
- מועדוני לקוחות ייצרו תקשורת בלתי פורמלית עם לקוחות קיימים אשר ימשכו לקוחות חדשים בשל תחושת ההשתייכות והאקסקלוסיביות אשר מקנה החברות במועדון לקוחות.
- מועדוני לקוחות משפרים ומעצימים את חווית הקנייה של הלקוחות: הלקוחות מקבלים את השירות הייחודי ו"ביתי" הקיים בעסק קטן-בינוני ויחד עם זאת, נהנים מהתועלות של מועדון לקוחות שלרוב נקשר עם רשתות ומותגים גדולים.
- מועדוני לקוחות אינם מגדילים את נתח הרווחים בלבד, אלא גם חוסכים בעלויות ניהול העסק והשיווק, כיוון שהם יוצרים ערוץ שיווקי ופרסומי חינם באמצעות כינון הקשר הבלתי אמצעי עם חברי המועדון.
ואולי החשוב מכל עבור עסק קטן עד בינוני – מועדוני לקוחות מבדלים את העסק שלכם מכל שאר העסקים המתחרים בכם וגם מול השחקנים הגדולים והופכים אתכם לאטרקטיביים בהוצאות תקורה נמוכות.