כל בעל עסק יודע ששיווק הינו מילת המפתח בכל הנוגע לשיגשוג ופריחת בית העסק. ללא מערך חזק ואפקטיבי של שימור לקוחות, איתור לקוחות פוטנציאלים חדשים, ניתוח נתונים לשיפור וייעול תהליכים שונים, אינטגרציה עם רשתות חברתיות פופולאריות ועוד, בית העסק עלול לקפוא על שמריו ולהצטמצם בפעילותו עקב חוסר פניות של לקוחות. על מנת שזה לא יקרה גם לכם, ושבית העסק שלכם רק יגדל ויתפתח ויגביר את הפעילות העסקית שלו, חשוב שגם אתם תדעו מה זה אוטומציה שיווקית ואיך היא יכולה לקדם את בית העסק שלכם.
שיווק וקידום בתי עסק בעולם הדיגיטלי המודרני
המהפכה הדיגיטלית שהביאה לעולם את האינטרנט, המכשירים הדיגיטליים המתקדמים ואת הרשתות חברתיות שינתה מן הקצה לקצה את הדרך שבה אנו נוהגים לצרוך את המוצרים והשירותים שלנו. כיום כל אחד יכול לקנות כמעט כל דבר מן הספה בסלון דרך הלפטופ או הטלפון הנייד שלו, וכמעט לכל בית עסק יש אתר עסקי או חנות איקומרס דרכו הלקוח יכול להזמין לעצמו מוצרים, להזמין תורים או לקבל שירות. בנוסף, רוב בתי העסק דואגים לנוכחות גבוהה ברשתות החברתיות, בין אם מדובר בקידום אורגני או קידום ממומן, אבל פרסום לבדו אינו מספיק. אמנם הרחבת מעגל הלקוחות הוא דבר חשוב מאד, אבל לא פחות חשוב הוא לשמר לקוחות קיימים ולעודד אותם לחזור אליכם ולא לנדוד אל המתחרים שלכם. אחת הדרכים הטובות ביותר להקים מערכת שימור לקוחות אפקטיבית, מדוייקת וחכמה, היא להעזר באוטומציה שיווקית אשר לומדת כל לקוח, את ההרגלים וההעדפות שלו, ובונה באופן מנגנון שיווק אוטומטי ומותאם אישית להגדלת הסיכויים שהוא ירכוש את המוצר שאהב דווקא ממכם.
מה זה אוטומציה שיווקית?
בדקו כמה העסק שלכם יכול להרוויח בעזרת מועדון לקוחות
אוטומציה שיווקית הינה מערכת המכילה מספר כלים המאפשרים לכל בית עסק לבצע פעולות מדוייקות ואפקטיביות הן לשימור לקוחות קיימים והן לאיתור לקוחות פוטנציאלים חדשים באופן אפקטיבי מאד, בלי כל מאמץ מיותר מצידו ומבלי להגדיל את מצבת כוח האדם שלו. כל הפעולות מתבצעות באופן אוטומטי באמצעות הגדרות כתובות מראש, וניתן בכל עת לעדכן, לשנות, לגוון או ליצור התאמות טובות יותר לשיפור היעילות. התוצאה – לקוחות חדשים מביעים התעניינות בכם ורוכשים מוצרים, ובמקביל, גם הלקוחות הקיימים נוטים לחזור ולרכוש מוצרים שאהבו, בין היתר בשל קבלת מידע רלוונטי על הנחות ומבצעים, הטבות לימי הולדת או ימים מיוחדים אחרים. בנוסף לתקשורת האישית עם כל לקוח, המערכת יודעת להפיק דוח"ות ולבצע ניתוח נתונים שמאפשרים לבית העסק לעקוב אחר יעילות הקמפיינים השונים, ובכך לדייק ולייעל טוב יותר את מערך השיווק הדיגיטלי של בית העסק, לדעת מה עובד יותר ומה פחות, מה צריך 'חיזוק' ומה זורם בלי בעיות, מה הלקוחות אהבו יותר ופחות, בניית מסעות לקוח, וכמובן גם אינטגרציה עם רשתות חברתיות.
הכלים הדיגיטליים המתקדמים של אוטומציה שיווקית
בין הכלים הרבים של האוטומציה השיווקית ניתן למצוא את הכלים המועילים הבאים:
- בניית סגמנטיות ופילוחים – המערכת שומרת במאגרי המידע שלה את הרכישות של כל לקוח ומאפשרת ביצוע פילוחים על פי העדפות, הרגלי צריכה ומידע רלוונטי נוסף על מנת לאפשר שיווק מותאם אישית ( באופן אוטומטי ) לכל לקוח. לדוגמא, אם אתם בית עסק לחליפות עסקים, והמערכת מזהה כי לקוח מסויים מעדיף עניבות מסוג מסויים ורוכש אותן בקביעות, הוא יקבל מידע ופרסום אודות עניבות אלו כדי להקל עליו את ההחלטה להזמין אותן שוב ממכם בקלות רבה וביעילות.
- מודול מבצעים ותוכניות נאמנות – אחד הדברים שישראלים אוהבים יותר מכל הוא לקבל דברים בחינם, או לפחות לקבל את הרושם שהם מיוחדים, כמו לדוגמא לקוחות VIP שמקבלים דברים שאחרים לא מקבלים. מודול מבצעים ותוכניות נאמנות מאפשר לכם לבחור את הדרך שבה אתם רוצים לצ'פר לקוח נאמן, כגון צבירת נקודות, החזרת כסף בסגנון קאש בק, השתייכות למועדון אקסלוסיבי של צרכנים המעניק הנחות, מבצעים המיועדים רק 'לחברי מועדון' או לקבוצות רכישה נבחרות וכדומה. בדרך זו, הלקוח תמיד מרגיש מיוחד ורצוי, וכשהוא מרגיש כך, משתלם לו הרבה יותר לרכוש את המוצרים שהוא ממילא צריך, רק אצלכם.
- אינטגרציה מלאה עם רשתות חברתיות – לא ממש מתחברים לטיק טוק או אינסטוש? כדאי שתדעו שהלקוחות שלכם כן, ואם הם יראו אתכם שם, הם עשויים פתאום להיזכר שהם ממש עכשיו זקוקים למוצר או לשירות שלכם, ללחוץ על הקישור ולהגיע ישירות אליכם. זה קל, זה פשוט, וזה מאד יעיל הן למצטרפים חדשים למעגל הלקוחות שלכם והן ללקוחות קיימים.
- מערכת דיוור חכמה – מערכת הדיוור תומכת בין היתר במבצעים ובקמפיינים מתוזמנים היטב כמו למשל בערבי חג או לקראת ימים מיוחדים, לפי עונות השנה השונות או על פי קמפיין מתוכנן מראש ליציאת מוצרים חדשים. בדרך כלל מדובר בניוזלטר, סמס או הודעות פוש.
- מערכת לבניית מסעות לקוח מתקדמים – מסע לקוח הינו כל הדרך שעובר כל לקוח פוטנציאלי מרגע החשיפה הראשוני למוצר או לשירות שלכם, ועד הפיכתו ללקוח נאמן ומרוצה שחוזר לרכוש שנית ושלישית את המוצרים שאתם מספקים. על ידי בניית מסעות לקוח אפקטיביים, הסיכוי שכל לקוח כזה יגיע אל היעד הסופי שלו, כלומר, הפיכתו ללקוח נאמן, תהיה גבוהה יותר.
- מערכת BL – מערכת זו מסוגלת להפיק דוח"ות מסוגים שונים שיאפשרו למנהל השיווק ומנהל בית העסק להעריך כיצד התקדם בית העסק עד כה, מה נמכר יותר ומה פחות, איזה קמפיין הביא את האפקט החזק ביותר ומי את הפחות, ועל ידי כך להגיע להחלטות טובות יותר בעתיד.
אם הכל כל כך אוטומטי, למה אני צריך חברה שתנהל לי את כל זה?
כעקרון, כל בעל בית עסק שיש לו ידע והבנה מעמיקה בשיווק דיגיטלי, בניהול קמפיינים, בניהול מערכות אוטומציה שיווקית ועוד, אכן יכול לעשות זאת לבדו, אך כמות הזמן וההשקעה שהוא יצטרך להשקיע על מנת להקים ולבנות את המערכת יגזול זמן רב מדי מניהול בית העסק עצמו. על ידי פנייה לחברה המתמחה בניהול מערכות אוטומציה שיווקית, אתם מורידים מעצמכם עול גדול מאד, מפנים את כל המשאבים והזמן שלכם לניהול השוטף של העסק ויודעים שהתחום השיווקי נמצא בידיים טובות. למעשה, לאחר שהמערכת הותקנה והוכוונה באופן מותאם לבית העסק שלכם, לא תצטרכו לעשות יותר דבר. חברה מתקדמת כגון סימפלי קלאב יכולה לנהל עבורכם את כל תחום האוטומציה השיווקית, להתאים אותה לצרכי בית העסק, לקבוע קמפיינים מתוכננים מראש ולאפשר למערכת לנהל עבורכם את כל יחסי בית עסק – לקוח שתצטרכו, לרבות הוצאת מסרונים על מבצעים, הטבות, הנחות ומוצרים חדשים על המדפים. בדרך זו, בית העסק יתנהל בצורה הרבה יותר מדוייקת, חכמה ונכונה, ישמור על הלקוחות שלו נאמנים כיוון שזה יהיה יותר משתלם עבורם, ויגייס עוד ועודלקוחות חדשים.
חברת סימפלי קלאב – הכרטיס שלך להצלחה
חברת סימפלי קלאב פעילה כבר כעשרים שנה בתחום מועדוני הלקוחות לעסקים בכל הגדלים ומכל הסוגים, ומספקת שירותים מתקדמים טכנולוגית לגיוס לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים על מנת לבנות לבית העסק קהל צרכנים נאמן ויציב שמשתלם לו יותר לרכוש מוצרים או שירותים ממכם ולא לברוח למתחרים. בדרך זו, בית העסק שלכם ימשיך לשגשג ולהצליח ולאפשר לכם להתמקד רק במה שחשוב באמת, צרו איתנו קשר עכשיו!
/ 5.