מאמרים

להבדיל ממועדון לקוחות כללי, אליו כל אחד יכול להצטרף, מועדון צרכנות, שבעבר נחשב כמועדון יוקרתי, ששמור רק לעובדי מדינה, אנשי חינוך ואנשי כוחות הבטחון, מאגד בתוכו צרכנים בעלי עיסוק זהה, ולמעשה מעניק לחבריו את סל השירותים וההטבות האולטימטיבי עבורם מתוקף עיסוקם והרגלי הקנייה המאפיינים את הסקטור שאליו פונה המועדון. ההטבות והפינוקים הללו מותאמים ככפפה ליד, שכן הם בנויים מלכתחילה לשרת את קהל היעד הספיציפי אליו פונה המועדון, וכך הופכים לאטרקטיביים במיוחד.

ובשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה, הקמת מועדון צרכנות כמעט לכל תחום, החל מעורכי דין ורואי חשבון דרך אנשי הייטק או בעלי עסקים ועצמאים ועד לגמלאים. כמו כן, שכירים רשאים להצטרף בתשלום להסתדרות העובדים ואפילו עסקים, שחברים בלשכת המסחר, קיבלו מועדון צרכנות משלהם. ובעולם שבו כולם צורכים יותר, לכולם יש אינטרס, הצרכנים רוצים לרכוש יותר בפחות כסף ולקבל יותר הטבות ופינוקים, המועדונים רוצים להרוויח על חשבון העסקאות שנעשות במסגרת החברות במועדון, ואילו נותני השירותים וההטבות מבקשים את נאמנות הצרכנים ועדיפותם בקרבם על פני המתחרים בשוק.

תחרות בריאה בשוק של צרכנים מכל סוג

התחרות הגבוהה בשוק והרצון למשוך כל קונה פוטנציאלי ולהפוך אותו לצרכן חוזר ונאמן כנראה משחקת לטובת כולם, אך בעיקר לטובת הצרכנים, שמחוזרים מכל עבר ומקבלים עוד ועוד הטבות ופיתויים, ולו רק בשביל חברותם במועדון הצרכנות שלא מפסיק לפנק את חבריו ולהעצים את כוח הקנייה שלהם מול הספקים.

הקמת מועדון צרכנות יוקרתי לכל קהל יעד

בדרך כלל הקמת מועדון צרכנות נעשית על ידי חברה או איגוד, שמייצג מגזר של אנשים מתחום מסויים או על ידי חברות האשראי, שזיהו את הפוטנציאל הטמון במועדוני הצרכנות, ומציעים כרטיסי אשראי יוקרתיים לקהלים ספיציפיים ומגייסים חברים חדשים באמצעות גיוס הטבות מכל בית עסק שמכבד את כרטיסי האשראי שהם מנפיקים. מועדון צרכנות יכול להיווצר גם כתוצאה מהתאגדות צרכנים בעלי מכנה משותף, שרוצים להעניק כוח לקניותיהם הודות לכוחה של התאגדותם.

הקושי העיקרי בהקמת מועדוני צרכנות טמון בגיוס מספר רב של חברים לצורך קבלת הטבות והנחות משמעותיות, שכן עד שלא יגוייסו מספיק חברים לא יינתנו הטבות, ועד שלא יינתנו הטבות משמעותיות יהיה קשה מאוד לגייס חברים חדשים.

הפתרון הוא יציקת תוכן איכותי בעל ערך עבור אותו כרטיס מועדון בו מחזיקים חברי המועדון ונקיטת פעולות פרסום ושיווק תוך הענקת הטבות משתנות וקבועות במקביל לחיזוק המותג. המשימה המורכבת אפשרית, אך היא דורשת גב כלכלי, שיתמוך וידחוף את המהלכים קדימה באופן עקבי ויציב עד ליום שבו יהיו מספיק חברי מועדון, שמשלמים עלות חודשית שמספיקה לתחזוקת המועדון ומינופו.

לגדול יחד עם הצרכנים ולהפוך למועדון יוקרתי ומבוקש

שביעות רצון חברי המועדון תיצור נאמנות בקרבם, מה שיגדיל את סיכוייו של המועדון לצרף חברים חדשים, לגייס הטבות משמעותיות ואטרקטיביות יותר ולהפוך ליוקרתי יותר. לצורך שיפור שביעות הרצון ובקרה על איכות השירות מומלץ להיעזר במערכת סקרים, שמשגרת סקר שביעות רצון ללקוח מייד בתום רכישה ישירות למכשיר הנייד. בדרך זו ניתן לדלות פרטים אודות הצרכנים הפעילים במועדון ואף לזהות את הצרכים שלהם על מנת לספקם בדרך הטובה והמיטיבה ביותר.

סקרים לשביעות רצון מיטיבים עם המועדון ועם הצרכנים על ידי חיזוק הקשר ביניהם, ומאפשרים לזהות במהירות לקוח מאוכזב.