שלושת הכללים לתוכנית נאמנות מוצלחת
תוכנית נאמנות היא אחד מהתנאים הבסיסיים ביותר להצלחה של מועדון לקוחות. למרבה הצער לא כל עסק שיש לו מועדון לקוחות בנה לעצמו תוכנית נאמנות טובה. כמו כן, נתקלנו גם במצבים בהם אין שום תוכנית נאמנות מגובשת, מה שהופך את המועדון לכישלון מוחץ ברוב הגדול של המקרים, כי לכל הצלחה יש דרך ותוכנית מסודרת.
אז מהי בכלל תוכנית נאמנות?
תוכנית נאמנות היא למעשה תכנון אסטרטגי שעובדים עליו מראש, המתווה את האופן בו נפעל על מנת לתת ללקוחות שלנו סיבות מספיק מוצדקות כדי לרצות לחזור אלינו שוב ושוב ולהימנע ממצבים בהם יגיעו אלינו לקוחות ולא יחזרו.
לקוחות שלא חוזרים לבית עסק הם לקוחות שלא מקבלים ערך ממועדון הלקוחות שלכם, וחשוב שנפעל מראש כדי לא להגיע לשם.
מהם שלושת הכללים להצלחת תוכנית נאמנות?
- התוכנית צריכה להיות פשוטה ומהירה להסבר מצד המוכרים – חשוב מאוד לבנות תוכנית שתהיה מובנת לעובדים שהולכים להעביר את התוכנית הלאה ללקוחות, כך שנדע בוודאות שהעובדים מבינים את התוכנית לעומקה, את ההיגיון שעומד מאחוריה, את התמורה שמקבל הלקוח וחשוב מכך – שידעו להסביר את התוכנית בצורה הפשוטה ביותר וללא סיבוכים.
ככל שהתוכנית תהיה מסורבלת, כך גדל הסיכוי שתגרם שרשרת של אי הבנות שיכולה להזיק למועדון הלקוחות שלכם ולמיתוג העסק. - התכנית צריכה להיות מובנת וברורה ללקוח – אז אחרי שהמוכרים שלכם הבינו את התוכנית בצורה מושלמת, חשוב מאוד שגם הלקוחות יבינו את ההטבות שהם מקבלים עד הסוף. איך זה יקרה? בכך שהמוכרים שלכם יסבירו בצורה הברורה, ההגיונית והפשוטה ביותר את ההטבות שמגיעות להם, איך הם יכולים ליהנות מהן, מתי הם יכולים לממש אותן ולא לתת ללקוח שום מקום להתבלבל ולחוות אחר כך טעויות ועוגמות נפש שיכולות לגרום למצב ההפוך והלא רצוי של התרחקות מהחנות או העסק שלכם.
- התוכנית צריכה להיתפס על ידי הלקוח כאטרקטיבית – תוכנית מצליחה היא תוכנית שהלקוח מרגיש בה מורווח. ככל שתהיה התוכנית יותר אטרקטיבית כלפי הלקוח, כזאת שתעניק ללקוח מבצעים "שווים" באופן שוטף, הטבות ימי הולדת, ימי נישואין או כל הטבה כזו או אחרת, יהיו אלו שיניעו את הלקוח לחזור אליכם בכל פעם מחדש. חשוב להגיד, מועדון לקוחות המכיל תוכנית נאמנות לא אטרקטיבית, שבה הלקוח נהנה ממעט הטבות או הטבות מינוריות שלא יעשו את ההבדל, יהיה נתון ככל הנראה לכישלון. תוכנית נאמנות אטרקטיבית היא לא פריווילגיה, היא המתכון המנצח שלהם להצלחה מירבית של העסק.
אחרי שהבנתם מהם שלושת כללי הברזל להצלחת תוכנית נאמנות, חשוב לנו לחבר אתכם גם להיבט הפסיכולוגי של הדבר. אם לרגע תיכנסו לנעלי הלקוחות שלכם, תבינו עד כמה הרצון והחשק שלכם לחזור לחנות עולה כשאתם מרגישים שאתם שולטים ברזי המועדון שלהם, שאתם יודעים בדיוק איך עובדת תוכנית הנקודות, כשאתם יודעים מה מגיע לכם ומתי. ככל שתייצרו חיבור עמוק ואטרקטיבי יותר עם הלקוחות שלכם – כך סיכויי ההצלחה שלכם יעלו.
בדקו כמה העסק שלכם יכול להרוויח בעזרת מועדון לקוחות
בסופו של דבר, בניה של תוכנית נאמנות אטרקטיבית וברורה, התקשורת שלכם מול הלקוחות והשקיפות יהיו הפרמטרים שלכם להצליח עם מועדון הלקוחות ולהרוויח ממנו את המקסימום.
/ 5.