מועדון לקוחות חדש VS מועדון לקוחות ישן
מועדוני הלקוחות מהסוג החדש הם גרסא אינטליגנטית וחדשנית למועדון הישן. הבסיס על פיו פועלים מועדוני הלקוחות העכשוויים הוא תגמול הלקוח ביחס ישיר לרכישות שהוא מבצע, והגברת תחושת ההדדיות, המבוססת על העובדה שכל הצדדים מרוויחים (WIN-WIN).
מאת שי גולן
בדקו כמה העסק שלכם יכול להרוויח בעזרת מועדון לקוחות
אחד הגורמים העיקריים המאפשרים לעסקים כלכליים להצליח ולשרוד במציאות בה יורדת קרנם של עסקים רבים שהצליחו בעבר, הוא היכולת להשתנות, להתחדש ולהגיב באופן מיידי לתנודות השוק. אנו נתקלים כיום, יותר מאשר אי-פעם, במצב בו רשתות גדולות שהקימו מועדוני לקוחות מצליחים שסייעו להן להשיג פיזור אחיד יותר של מכירות לאורך השנה, אינם מצליחים להפיק ממועדוני הלקוחות את התועלת שהייתה להם בעבר.
מועדוני לקוחות הם כלי בעל פוטנציאל שיווקי אדיר, אשר מבסס את יחסי הלקוח-ספק ובאפשרותו לייצר נאמנות רווחית לשני הצדדים. עם זאת, המצב כיום מראה לנו כי יותר ויותר חברים במועדוני לקוחות מדווחים על חווית קנייה שאינה מספקת, כבעבר, תחושת אקסקלוסיביות והזדהות עם בית העסק.
הסיבה העיקרית לדעיכת הנאמנות לבית עסק מוכר על-ידי לקוח היא אכזבה, שנגרמת מגילוי של חוסר הדדיות ומשבר אמון; מועדוני לקוחות מבוססים על הנחות והטבות, המוענקות באופן גורף ללקוחות חוזרים, אשר מעדיפים את בית העסק על פני בתי עסק אחרים. עם זאת, מועדוני הלקוחות מן הזן הישן מתגלים כלא רווחיים עבור החברים בהם, ובעקבות נטישתם מפסיד בית העסק לקוחות נאמנים, שהיוו אי של יציבות וודאות לנוכח תנודות השוק.
מועדון לקוחות מהסוג הישן
מועדוני לקוחות מן הסוג הישן מזכים את הלקוח בהטבות הניתנות בקניות מוגבלות – בעונות מסויימות או לקולקציות מוגבלות, מבלי ליהנות מן האפשרות להוסיף את הנחת המועדון להנחות כלליות; לעיתים אפילו נוצרת שחיקה מוחלטת של הערך המוסף, כאשר בית העסק מעלה באופן גורף את המחירים ומאפשר ללקוחות החברים במועדון לרכוש אותם במחיר הקודם. קל להבין, מתוך כך, מדוע מתמרמרים חברי המועדון ואף נוטשים לעיתים באופן מוחלט את בית העסק.
בעזרת תכנון ופילוח נכונים ומדויקים ואבחון נכון של דפוסי הפעילות והמכירה של בתי העסק, מצליחים מועדוני לקוחות חדשים להביא לתוצאות בשימור הלקוחות תוך זמן קצר ובעלות מינימלית של השקעה ביחס לרווח הנקי. הדוגמאות לבתי עסק שאימצו את המודל החדש של מועדוני הלקוחות הן רבות – רשת הביגוד האופנתי EXIT למשל הקימה מועדון לקוחות המונה אלפי לקוחות נאמנים, המצויים עימה בקשר שוטף. כבר במבצע הראשון שיזמה החברה עלה בידה, בעלות אפסית, להגדיל את רווחיה במאות אחוזים ביחס ליום פעילות רגיל.
מרכז השירות המורשה לרכבי מזדה ופורד 'עד רעננה' , הצליח לשמר לקוחות ואפילו ליצור מעגל רחב של לקוחות חדשים, המשלמים עבור הזכות להיכלל בין חברי המועדון ולזכות בהטבות הרבות שהוא מציע. רשת האופטיקה "שקוף" שידרגה את מועדון הלקוחות הישן, ותוך חודש אחד בלבד צירפה מאות לקוחות חדשים, שכבר ביצעו רכישות חוזרות ומגדילים בהדרגה את הסכומים העומדים לרשותם לצורך ביצוע רכישות חוזרות.
לסיכום, מועדוני הלקוחות, שהם כלי שיווקי מן המעלה הראשונה, המהווים אי של יציבות וקביעות בתנאי השוק הדינמי והסוער, איבדו את יעילותם. צו השעה הוא ויתור על המודל הישן של מועדוני הלקוחות והקמתם על בסיס חדש, שיפיח בהם חיים חדשים ויאפשר להם לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם ולהזניק את בית העסק קדימה.
מועדון לקוחות מהסוג החדש
מועדוני הלקוחות מן הסוג החדש הם גרסא אינטליגנטית וחדשנית למועדון הישן. הבסיס על פיו פועלים מועדוני הלקוחות העכשוויים הוא תגמול הלקוח ביחס ישיר לרכישות שהוא מבצע, והגברת תחושת ההדדיות, המבוססת על העובדה שכל הצדדים מרוויחים (WIN-WIN).
מועדוני לקוחות מן הסוג החדש מקפידים על בהירות ושקיפות ללקוח. מועדון הלקוחות החדש מתייחס ללקוח כאל אינדיבידואל, החשוב באופן אישי לחברה. כל לקוח מתוגמל על פי הרכישות שלו כאשר הוא מעביר כרטיס מועדון וצובר הנחות מקנייה לקנייה, דבר שמעודד אותו לשוב תוך זמן קצר לרכישות חדשות ונוספות ומייצר אצלו את אפקט ה-WOW, הנובע מן ההפתעה הטובה שברכישה המתוגמלת.
/ 5.