חמשת כללי הברזל בהקמת מועדון לקוחות

בעסקים כמו עסקים, השאיפה תהיה תמיד לגדול, להצליח לעניין את הלקוחות, לרגש אותם ולגרום להם לרצות להגיע אל פתח החנות שלכם שוב ושוב. על מנת להצליח ולעשות את זה, צריך לצאת מחוץ לקופסה ולספק להם סיבות מוצדקות להגיע – מועדון לקוחות היא אחת הפלטפורמות החזקות ביותר באמצעותן ניתן לעשות זאת.

להקים מועדון לקוחות כל אחד יכול, האתגר האמיתי הוא לייצר מועדון לקוחות מצליח, עם ערך, כזה שגורם ללקוחות שלכם לרצות לרכוש מכם עוד ועוד, ובשביל זה צריך אסטרטגיה לא פחות ממעולה!

אם כך – מהם חמשת הצעדים החשובים ביותר להקמת מועדון לקוחות מוצלח?

סידרנו לכם את הצעדים החשובים ביותר שיש לעשות ולקחת בחשבון במעמד הקמת מועדון הלקוחות לפי סדר הפעולות המדויק, תצליחו!

 

 1 – הגדרת מנהל למועדון הלקוחות

אתם מבינים נכון, כדי לנהל מועדון לקוחות מעולה, צריך מנהל מועדון לקוחות.
שימו לב, לא כתפקיד נוסף או כתפקיד מאולתר, אלא עובד שזוהי העבודה שלו – הניהול השוטף של המועדון. 

מדובר בעבודה משמעותית שכוללת המון תחומי אחריות, ביניהם:
בניית אסטרטגיה, פיקוח ובקרה יום יומית על תוצאות פעילות מועדון הלקוחות, חשיבה על רעיונות חדשים למבצעים והטבות, ניתוח והבנה מהם המבצעים שעבדו טוב במיוחד ואילו מבצעים לא הוכיחו את עצמם, למידת פיצ'רים חדשים לטובת השתדרגות פעילות המועדון והתנהלות שוטפת מול הסניפים בכל רעיון או שאלה שעולה.

מנהלת של מועדון לקוחות
לפטופ

2 – טכנולוגיה

חשוב לבחור לעבוד עם מערכת שתספק לכם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת כיום, זאת על מנת שתוכלו ליהנות מהפתרונות המתקדמים ביותר הכוללים בין היתר: מנגנוני אוטומציות וסגמנטים מתקדמים המתממשקים בצורה מדויקת לקופות בחנויות, לאתרי האינטרנט ולרשתות החברתיות שמהוות היום כלי משמעותי בניהול הלקוחות. 

מערכת דיוור מתקדמת לתקשורת שוטפת ורלוונטית עם הלקוחות ועד לפתרונות ניהול ובקרה שדרכם תוכלו לנהל ולהפיק דוחות ונתונים על אופן התנהלות המועדון ובכך לייצר שיפור תמידי.

3 – אפיון קהל היעד הנוכחי וקהל היעד הרצוי

בשלב זה פשוט תעצרו ותבינו מי הם בדיוק הלקוחות הקיימים שלכם? מהם דפוסי הקניה שלהם? מהו סכום הרכישה הממוצע שלהם? מהם אותם המוצרים הנבחרים שהם הכי הרבה אוהבים לקנות? האם קיימות מחלקות מועדפות – מהן? כמה פעמים מגיע אליכן הלקוח? פעם ברבעון? שנה? האם רוב הלקוחות שלכם הם גברים? נשים? גילאים?  אחרי שעניתם על כל השאלות, יש להציב יעדים ומטרות ברורים שתרצו להשיג. זה יכול להיות הגדלה של ממוצע הקנייה, הגדלה של כמות הביקורים, מכירה של מוצרים ממחלקות רווחיות יותר, חיזוק מגזר מסוים, טיפול בלקוחות נוטשים ועוד. כמו כן, עניין לא פחות חשוב – הבינו לאילו קהלים חדשים הייתם רוצים לפנות ובנו אסטרטגיה בה אתם יודעים כיצד תוכלו לגרום להם להתעניין במותג שלכם.
קהל יעד של העסק
בניית אסטרטגיה שיווקית

4 – בניית אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית נכונה של מועדון לקוחות מורכבת משני כלים מרכזיים:
תוכנית נאמנות קבועה – מערכת יחסים טובה מתבססת על נתינה. תוכנית נאמנות היא כלי שיווקי יעיל מאוד שנועד לעודד לקוחות להמשיך לקנות או להשתמש בשירותים של עסק ע"י תגמול יחסי.
תוכנית נאמנות טובה צריכה לתגמל בצורה חכמה לקוחות על ביצוע רכישות חוזרות בעסק כגון צבירת נקודות למימוש-CASH BACK, הטבות עתידיות, מתנות לארועים מיוחדים כגון ימי הולדת, ימי נישואין או כל מועד חשוב אחר שמאפיין את הלקוחות שלנו.

נסו להעמיק ככל הניתן את הקשר האישי ביניכם לבין קהל היעד שלכם.
תכנית שיווק שנתית – הכינו תוכנית שיווק מסודרת שתגדיר אילו הטבות יהיו בחגים ובמועדים החשובים שרלוונטים לעסק שלכם. התוכנית צריכה להתייחס לימים החלשים של העסק, לימים החזקים של העסק והכל בהתאם למטרות שאותן הצבתם בבניית אסטרטגיית המועדון.

 

5 – גיוס ורתימת העובדים לתהליך

בסופו של יום, העובדים שלכם הם אלו שעומדים מול הלקוחות, ואם הם לא ירגישו שהמועדון באמת נותן ערך ללקוחות ובנוסף גם מתגמל אותם, כל העבודה הקשה על הקמת מועדון הלקוחות תרד לטמיון.

בשורה התחתונה, מועדון לקוחות מצליח או נכשל בזכות העובדים שלו

תנו למועדון ערך אמיתי, תגמלו את העובדים על ההצלחה של המועדון, מהרגע שהעובדים ירגישו כי הם מרוויחים יחד איתכם, המועדון יגיע למקומות טובים. 

עבודה בצוות שיש לו מוטיבציה – היא סוד ההצלחה!

עבודה בצוות

הצלחת מועדון לקוחות היא לגמרי בידיים שלכם ואינה עניין של מזל.
אנחנו כאן בשביל לתת לכם את הפלטפורמה המתקדמת ביותר לניהול מועדוני לקוחות עם ליווי מקצועי של אחד מאנשי הצוות שלנו.

מוזמנים ליצור קשר ונשמח להצעיד אתכם קדימה למקומות הכי טובים שיש! 

/ 5.