סימפלי קלאב - הקמה וניהול מועדוני לקוחות - מהו חוק הספאם החדש ?
 
כניסה למערכת
     לפרטים: 03-9192513


לפגישת ייעוץ חינם
השאר פרטים ונחזור אליך
שם מלא:   
שם העסק:
טלפון נייד:
דוא"ל:      
מאשר הצטרפות
לרשימת דיוור:

               


מאמרים נבחרים
מועדוני לקוחות חדשים לעומת ישנים
אחד הגורמים העיקריים המאפשרים לעסקים כלכליים להצליח ולשרוד במציאות בה יורדת קרנם של עסקים רבים שהצליחו בעבר, הוא היכולת להשתנות, להתחדש ולהגיב באופן מיידי לתנודות השוק.
קרא עוד...
 
כיצד מועדון לקוחות מגדיל את הכנסות העסק
כרטיס מועדון משרת כמובן את הלקוח, אך חשוב לזכור כי לא רק הלקוח נהנה ממועדון לקוחות. בעלי העסקים מפיקים מכך תועלות רבות, המסייעות בסופו של דבר להגדלת ההכנסות בעסק בצורה משמעותית ביותר
קרא עוד...
 
ההבדל בין מועדון לקוחות למועדון צרכנות
בחודשים האחרונים פונים לחברתנו בעלי עסקים ויזמים רבים המבקשים שרות של בניית מועדון לקוחות. בשלב הראשון של השיחה נציגינו שואלים מספר שאלות בכדי לאפיין ולהבין את צרכי הלקוח. במקרים רבים הפונה הוא
קרא עוד...
 
 

מהו חוק הספאם החדש ?

דף הבית >> מאמרים >> מהו חוק הספאם החדש ?
מהו חוק הספאם או בשמו המדויק- "תיקון מס. 40 לחוק התקשורת (בזק ושידורים) נגד דואר זבל"
 
ב-1 בדצמבר 2008, ייכנס לתוקפו תיקון לחוק התקשורת, האוסר על משלוח דברי פרסומת בדואר-אלקטרוני ובאמצעים טכנולוגיים אחרים, בלי שניתנה הסכמה מפורשת בכתב ומראש של הנמען.
 
לעת עתה, איסורי החוק חלים על דברי פרסומת הנשלחים באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטית, הודעות אלקטרוניות (כדוגמת הודעות דואר-אלקטרוני) והודעות מסר קצר (כגון SMS או MMS). שר התקשורת רשאי בעתיד לקבוע תקנות ובהן דרכים נוספות לשיגור דברי פרסומת, שהתיקון לחוק יחול עליהן. הוראות החוק אינן חלות על משלוח דברי פרסומת באמצעות דואר רגיל, וכן לא על שיחות שיווק ומכירה שמבצעים טלפנים אנושיים בלי מעורבות של מערכות חיוג אוטומטיות (טלמרקטינג).
 
דברי פרסומת הם "מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות, או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת".

מי ייחשב לנושא באחריות לקיים את הוראות החוק, ומי ישא בחבות במקרה שהוראות החוק יופרו?
מי ששמו ומענו מופיעים במסר ככתובת לרכישת השירות או המוצר שמתפרסמים בו; מי שתוכן המסר עשוי לפרסם את עסקיו או לקדם את מטרותיו; מי שמשווק את הפרסומת עבור האחר (כלומר, גורמי המשלוח וההפצה).
 
החוק אוסר על מפרסמים לשגר דבר פרסומת ללא הסכמה מפורשת ומראש של הנמען.
אין די במשלוח הודעה הכוללת מנגנון המאפשר למקבל להודיע שהוא אינו מעוניין בקבלת הודעות כאלה (opt-out). נדרשת קבלת הסכמה מפורשת ומראש למשלוח (opt-in). הסכמת הנמען חייבת להתקבל בכתב (לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת). אם זו התקבלה בכתב, יש לתעד אותה. ארגונים שהיו מודעים לחוק, החלו בחודשים האחרונים להיערך לקראתו ולאסוף הסכמות מצד לקוחות לקבלת מסרים מסחריים.
 
מפרסם רשאי לשלוח דברי פרסומת גם ללא הסכמת הנמען, בהתקיים שורה של תנאים מצטברים: הנמען מסר את פרטיו למפרסם ברכישת, או בעת משא-ומתן לרכישת מוצר/שירות, והמפרסם הודיע כי הפרטים שנמסרו ישמשו למשלוח דברי פרסומת באחת מארבע דרכי שיגור המסרים המצוינות בתיקון לחוק (פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטית, הודעות אלקטרוניות כדוגמת הודעות דואר-אלקטרוני והודעות מסר קצר כדוגמת SMS או MMS); וכן לנמען ניתנה הזדמנות להודיע כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת והוא לא עשה כן; וכן דבר הפרסומת מתייחס למוצר/שירות מסוג דומה לזה שלגביו נתקבלו הפרטים מהנמען. במקרים מסוג זה, ייטיב לעשות מי שיתעד את מתן ההודעה ללקוח על הכוונה להשתמש בפרטיו למשלוח דברי פרסומת.
 
בכל מקרה - בין אם הסכים מראש לקבל הודעות ובין אם לא - נמען רשאי בכל עת לחזור בו מהסכמתו לקבלת דברי פרסומת, על-ידי משלוח הודעת סירוב למפרסם. למעט עלות משלוח הודעת הסירוב, ההודעה לא תהיה כרוכה בתשלום.
 
פרסומות הנשלחות בהתאם להוראות החוק צריכות לציין, באופן בולט, ברור ושאינו מטעה, את היותן דבר פרסומת. בהודעות דואר-אלקטרוני צריכה המילה "פרסומת" להופיע במפורש בכותרת ההודעה, כדי לאפשר למקבלים לקבוע כלל בתוכנת הדואר-האלקטרוני שלהם המסנן פרסומות כאלה, אף שמלכתחילה הסכימו לקבל אותן. בנוסף, יש לציין את שם המפרסם ופרטיו וכן את זכות הנמען לשלוח הודעת סירוב, והדרכים למשלוח ההודעה (בהודעות דואר-אלקטרוני יש לכלול כתובת אינטרנט לשם כך).

לצפייה בחוק לחץ כאן

אין לראות בחומר הכתוב כהמלצה משפטית, נלקח מאתר גלובס ונכתב ע"י שותף וראש קבוצת האינטרנט וזכויות היוצרים במשרד עוה"ד פרל כהן צדק לצר, השתתף בהליכי החקיקה כנציג איגוד האינטרנט

-



הוספה למועדפים | מפת האתר
 
הלפיד 16, פתח תקווה, טל’ 03-9192513  |  פקס 072-2571343  |  משלוח דואר: ת.ד 7434 מיקוד 49258 פתח תקוה
 

© כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת סימפלי קלאב בע"מ, סימפלי קלאב, סימפליקלאב, סימפלי כלאב, סימפליכלאב, המספק מידע אודות ניהול מועדוני לקוחות מתקדמים, ניהול מועדוני חברים, תוכניות נאמנות לקוח, בניית מועדון לקוחות, בניית מועדון חברים, בניית תוכנית נאמנות לקוח, תוכנה לניהול לקוחות, תוכנה לניהול מועדון לקוחות, בניית תוכנית שיווק מועדון לקוחות, בניית תוכנית שיווק מועדון חברים, הקמת מועדון לקוחות, שימור לקוחות, הקמת מועדון חברים בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

בניית אתרים - Simplyweb